پرسشنامه SCPT مورد استفاده برای اعتبار سنجی داخلی و خارجی در اصل شامل 44 گویه (SCPT-44) بود. پرسشنامه شامل شش خرده مقیاس محیط، رفتار، شایستگی، باور، هویت و مأموریت بود.
پیاز داغ آماده باعث خوشمزه شدن غذا می شود.
آیتمهای مقیاس لیکرت 5 درجهای بر اساس مدل پیاز ساخته شدند، با گزینههای پاسخ از 1 = کاملاً مخالف تا 5 = کاملاً موافقم. هر چه نمره بالاتر باشد، دیدگاه معلمان دانش آموز محورتر است.
توسط اولین نویسنده ایجاد شد و شش کارشناس محلی با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در آموزش پزشکی محتوای و وضوح موارد را بررسی کردند.
علاوه بر 44 گویه، پرسشنامه شامل چندین سؤال در مورد ویژگی های فردی شرکت کنندگان (سن، جنسیت، رشته تحصیلی و سوابق تحصیلی) و میزان آموزش PBL شرکت کننده بود.
فرآیند تعیین اعتبار داخلی و خارجی و در صورت لزوم، بازنگری SCPT-44 در شکل 2 ارائه شده است. SCPT-44 در یک نظرسنجی بین 795 معلم از 20 دانشکده پزشکی توزیع شد.
با استفاده از برنامه توزیع شد. یادآوری ها در روز سوم و روز دهم پس از ارسال پرسشنامه برای شرکت کنندگان ارسال شد.
داده های حاصل از نظرسنجی با استفاده از CFA در Amos نسخه 25 تجزیه و تحلیل شد. اعتبار مدل برازش نظری بر اساس شاخص های برازش مدل انجام شد.
بر اساس نتایج، همگرایی گویه ها و تمایز خرده مقیاس ها مورد ارزیابی قرار گرفت. هر دو به طور همزمان انجام شد. بارهای عاملی، قابلیت اطمینان مرکب و میانگین واریانس استخراج شده ) برای نشان دادن اینکه آیا موارد در هر خرده مقیاس همگرا هستند یا خیر محاسبه شدند.
شاخص های اعتبار همگرا عبارتند از بار عاملی 0.5 یا بالاتر یا بالاترو یا بالاتر. حداکثر واریانس مشترک برای ارزیابی جدایی یک خرده مقیاس از سایر خرده مقیاس ها محاسبه شد. نمره MSV هر خرده مقیاس با نمره AVE مقایسه شد. اگر مقدار بزرگتر از مقدار MSV باشد، خرده مقیاسها متمایز در نظر گرفته میشوند.