کشمش سبز ارومیه عناصر حیات جدیدی را به زمین آورد

داده های ارائه شده در شصت و یکمین جلسه علمی سالانه کالج قلب و عروق نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا خفیف می توانند با خوردن کشمش سبز ارومیه فشار خون خود را یکسان کنند محققان دریافته اند که خوردن روزانه آن می تواند به کاهش فشار خون به میزان قابل توجهی کمک کند.

خطر سکته مغزی را کاهش می دهد کشمش سرشار از الکترولیت پتاسیم است که به افزایش سطح پتاسیم در بدن کمک می کند این درشت مغذی یک ماده معدنی کلیدی است که وظیفه عملکرد صحیح تمام سلول ها و بافت های بدن انسان را بر عهده دارد.

افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی مقدار کافی پتاسیم است، کمتر در معرض خطر سکته مغزی (به ویژه سکته مغزی ایسکمیک) قرار دارند در مبارزه با دیابت کمک می کند یک مطالعه در سال 2015 تأثیر مصرف روزانه کشمش را بر سطح گلوکز و سایر عوامل خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ارزیابی کرد.

این مطالعه نشان داد که بیماران 23 درصد کاهش سطح گلوکز و کاهش فشار خون سیستولیک داشتند. بر اساس این مطالعه، کشمش را می توان محصولی مفید برای بیماران دیابتی نوع 2 نامید.

کشمش

وقتی کشمش می خورید، فیبر به بدن شما کمک می کند تا قندهای طبیعی را پردازش کند که از افزایش انسولین جلوگیری میکند پیشگیری از سرطان را ترویج می کند تحقیقات نشان می دهد که میوه های خشک است.

به ویژه خرما، آلو خشک و کشمش حاوی ترکیبات فنلی بالا هستند که خواص آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به برخی از میوه های تازه دارند. آنتی اکسیدان ها برای سلامت ما بسیار مهم هستند.

زیرا از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند اینها مواد شیمیایی بسیار واکنش پذیر هستند که می توانند باعث آسیب سلولی به اندام های داخلی شوند رادیکال های آزاد یکی از اصلی ترین عواملی هستند.

که منجر به رشد خود به خود سلول های سرطانی و همچنین گسترش سرطان می شوند بنابراین، غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان (مانند کشمش) درمان طبیعی سرطان هستند با گنجاندن کشمش در رژیم غذایی خود، نه تنها می توانید.

سطح آنتی اکسیدان ها را در بدن خود افزایش دهید، بلکه آسیب سلولی را کاهش داده و از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری کنید یکی از مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در کشمش کاتچین است از تشکیل تومورها و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.