شال یزدی باعث نجات فرد غرق شده شد

اولین اشاره از شال یزدی به عنوان سرپوش به زمان فراعنه مصر برمی گردد در سال 2000، فقط قبل از میلاد هم در مصر و هم در آشور، روسری موقعیت اجتماعی مالک را نشان می داد، نشانه قدرت بود در یونان باستان و روم باستان از روسری همراه با حجاب استفاده می شد در دهه 800 عصر ما، روسری به اروپا می آید.

امپراطور فرانک شارلمانی تجارت با خلافت بغداد را آغاز کرد از جمله کالاهایی که از شرق وارد می شد پارچه های ابریشمی روشن و مقنعه های شفاف بود در قرون وسطی، روسری ها نشانه ثروت در میان مردم نجیب به حساب می آمد.

آنها را با نخ های طلا و نقره گلدوزی می کردند و با توری، روبان و کمان تزئین می کردند گلدوزی نشان های صاحبان و یا تک نگاری در گوشه های روسری واجب بود پوشاندن سر توسط زن در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان جهان هندوئیسم، یهودیت، مسیحیت، اسلام به معنای حیا، پاکی و تکریم است.

شال

در روسیه باستان اعتقاد بر این بود که مو انرژی ذخیره می‌کند و اجازه ریزش مو را نداشت زنان هنگام ازدواج، موهای خود را کاملا می پوشاندند و نمی توانستند بدون آرایش در انظار عمومی ظاهر شوند.

با نگاهی به روسری، می توان وضعیت معشوقه آن را تعیین کرد، زیرا به وضوح ثروت خانواده، دارایی و وضعیت تاهل را نشان می داد سر پوشیده شده زن نماد فروتنی است و با پذیرش مسیحیت در روسیه به عنوان یک اصل مهم ایمان ارتدکس در نظر گرفته می شود.

روسری ها گردن، سر، سینه، بینی هستند آنها از انواع مختلف پارچه ساخته می شوند ابریشم، کتان، پنبه، کرک، مواد مصنوعی انواع مختلفی از روسری وجود دارد که می توان آنها را برای مدت طولانی لیست کرد.

بنابراین بیایید روی اساسی ترین آنها تمرکز کنیم یک روسری کوچک مثلثی یا مستطیلی شکل اسپانیا زادگاه باندانا در نظر گرفته می شود در آنجا توسط چوپانان پوشیده می شد روسری یک روسری کوچک زنانه به شکل مثلث است.

برای محافظت در برابر سرما و باد عمل می کند، بنابراین عمدتا از پارچه های طبیعی متراکم ساخته شده است شال روسری بافتنی یا بافتنی زنانه به شکل بزرگ مربع یا مثلثی است که برای پوشاندن سر است و یا پیچیدن دور گردن و سینه برای گرم نگه داشتن در فصل سرد استفاده می شود شنل زنانه مستطیلی شکل که روی شانه ها پوشیده می شود.