کوره ذوب فلز موجب آشتی زن و شوهری که درخواست طلاق داده بودند شد

توسعه فن آوری کوره ذوب فلز نسبت به روش های ذوب معمولی کوره های گازوئیل یا گاز ضروری است. این کوره ها تلفات حرارتی زیادی دارند و از این رو بازده حرارتی آنها بسیار پایین است.

علاوه بر این، این کوره ها به دلیل احتمال جابجایی ناخالصی های گازهای پس از احتراق و هم زدن، مذاب با کیفیت خوبی تولید نمی کنند. زمان لازم برای ذوب در اینگونه کوره ها بیشتر است.

همچنین عایق کاری ارائه نمی شود و تلفات حرارتی وجود دارد که زمان ذوب را افزایش می دهد. یک کوره گرمایش با مقاومت الکتریکی ایجاد شده است که بر تمام مشکلات مربوط به کوره معمولی سوخت‌رسان غلبه می‌کند.

راندمان حرارتی این کوره توسعه‌یافته تا ۸۵ درصد افزایش می‌یابد که حدود ۳۳ درصد بیشتر از کوره‌های معمولی است. در حالی که هزینه عملیاتی کوره را کاهش می دهد. این به طور کلی با سود 70 درصدی به صنعت سود می رساند و مطمئناً می تواند جایگزین کوره های سوخت معمولی موجود شود.

کوره

ذوب به مقدار زیادی انرژی گرمایی نیاز دارد که با سوزاندن گازوئیل به عنوان سوخت در روش‌های معمولی که راندمان آن بسیار پایین است، تولید می‌شود. این به دلیل تلفات درگیر و استفاده از انرژی در فرآیند است.

آخال های ناشی از گازهای سوخته مانند مونو اکسید کربن، گوگرد و غیره باعث ایجاد نقص در ریخته گری شده و منجر به خرابی محصولات در حین استفاده می شود. بنابراین نیاز به طراحی سیستمی با استفاده از منابع پاک انرژی مانند سیستم الکتریکی وجود دارد.

این امر تلفات حرارتی را به حداقل می رساند، انرژی ورودی را کاهش می دهد و در نتیجه راندمان حرارتی را افزایش می دهد. مزیت دیگر چنین سیستمی این است که کل زمان لازم برای ذوب را کاهش می دهد و هیچ نقصی در ریخته گری به دست نمی آید.

Bala1 یک کوره القایی برای ذوب ضایعات آلومینیوم ایجاد کرد که در آن تمرکز بر سیستم الکتریکی و مکانیزم کج شدن بود. همچنین جهت انتخاب مواد بوته برای کوره های مبتنی بر کاربرد مهم است.