کمبود جک روغنی جک ایران موجب ایجاد ترافیک بزرگی در خیابان ولیعصر تهران شد

قبل از استفاده از جک، ابتدا باید بررسی کنید که وزن وسیله نقلیه در ظرفیت بلند کردن آن لحاظ شده باشد. برای انجام این کار، به سادگی وزن وسیله نقلیه بارگیری شده را بر 2 تقسیم کنید تا ایده ای از سازگاری آن بدست آورید.

اگر جک روغنی جک ایران با ماشین شما آمد، جای نگرانی نیست. عملیات باید بر روی سطح صاف انجام شود و مطمئن شوید که ترمز دستی به درستی درگیر شده است.

در حال حاضر 4 نقطه بالابر وجود دارد که در زیر ماشین، نزدیک هر چرخ قرار دارند. پس از شناسایی آنها، جک خود را زیر یکی از نزدیکترین چرخ های سوراخ شده قرار دهید. وسیله نقلیه فقط باید در این نقاط بلند شود، در غیر این صورت ممکن است قاب آسیب ببیند.

مطمئن شوید که پایه محکم روی زمین قرار گرفته باشد و قسمت بالایی جک به خوبی زیر خودرو فرو رفته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با چرخاندن میل لنگ در جهت بالابر یا فعال کردن اهرم جک را فعال کنید.

جک

برای اطمینان از اینکه نصب بسیار پایدار است، می توانید از پایه های جک برای بی حرکت کردن ماشین و نگه داشتن آن در ارتفاع ثابت از زمین استفاده کنید.

پس از تعویض چرخ یا انجام تعمیر، کافی است جک را در جهت مخالف حرکت دهید یا بسته به مدل آن را شل کنید تا خودرو به زمین بازگردد.

این مدل قوی تر و کارآمدتر است. این شامل یک قاب سفت و سخت است که یک جک به وسیله یک بازوی مفصلی به آن متصل است. بنابراین، ظرفیت بار بسیار بالاتری نسبت به جک پیچ دارد، که برای قدرتمندترین ها می تواند تا 5 T افزایش یابد.

این نوع جک یکی از جک‌هایی است که حرفه‌ای‌ها به دلیل ظرفیت بالابری چشمگیر آن که گاهی تا 30 تن می‌رسد، ترجیح می‌دهند. همچنین از استفاده فشرده نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

اما برای کارکرد آن باید به کمپرسور هوا متصل شود و در حین حرکت نمی توان از آن استفاده کرد. بنابراین می‌تواند دارای بالشتک هوا باشد، اما همچنین می‌تواند هیدروپنوماتیک یا اولئوپنوماتیک باشد.