کشف لامپ مهتابی اس ام دی که از دل آن میوه عجیبی رویید

ویچ می افزاید، زمانی که لامپ مهتابی اس ام دی فلورسنت فشرده در اواسط دهه 1980 به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند، مطالعات متعددی منتشر شد که نشان می داد خطر ملانوما افزایش می یابد، اما از آن زمان این لامپ ها بی اعتبار شده اند.

با توجه به خطر ابتلا به سرطان، شواهد خوبی وجود ندارد که نشان دهد کسی نیاز به ترس از استفاده از فلورسنت های فشرده یا لوله های فلورسنت معمولی دارد. هیچ خطری برای ملانوم از هر یک از این نوع لامپ ها وجود ندارد.

بولاف می‌گوید که یک فرد معمولی باید تمام راه خود را برای یافتن یک لامپ فلورسنت فشرده خاص که مقدار زیادی امواج کوتاه و اشعه ماوراء بنفش ساطع می‌کند، انجام دهد و سپس ساعت‌های ناگفته‌ای را زیر لامپ سپری کند تا قبل از اینکه چیزی شبیه به آن ایجاد شود، آفتاب‌سوختگی ایجاد کند. خطر ملانوم پوست “شما واقعا باید روی آن کار کنید.”

کارشناسان همچنین می گویند که سایر اثرات سلامتی که اغلب به طور حکایتی با لامپ های فلورسنت مرتبط هستند، مانند سردرد، فشار چشم و افسردگی، به طور مشابه از نظر علمی به سختی قابل اندازه گیری هستند.

لامپ

نسخه‌های قبلی لامپ‌های فلورسنت در فرکانس‌های بسیار پایین‌تر در مقایسه با نسخه‌های جدیدتر کار می‌کردند و از یک بالاست متفاوت برای تثبیت جریان در مدار استفاده می‌کردند که باعث ایجاد برخی افراد می‌شد.

برای درک سوسو زدن در نور و تجربه سردرد یا خستگی چشم. اما لامپ‌های جدیدتر «بسیار فراتر از توانایی سیستم عصبی برای تشخیص هر نوع نوسان در خروجی هستند».

او می افزاید، با این حال، «ممکن است گروه های فرعی وجود داشته باشند که ما از آن ها اطلاعی نداریم، که می توانند به ویژه به نورهای فلورسنت حساس باشند».

دکتر جولیا نایت، محقق ارشد و رهبر مرکز تحقیقات سلامت پروسرمن در موسسه تحقیقاتی ساموئل لوننفلد مرتبط با بیمارستان کوه سینای دانشگاه تورنتو، می‌گوید ممکن است احتمالات و عدم قطعیت‌های مشابهی در ارتباط با تأثیر نور فلورسنت بر روی شبانه روز وجود داشته باشد.

ریتم و تولید هورمون ملاتونین. مطالعات، اختلال در چرخه ملاتونین را با سرعت رشد تومورهای بدخیم مرتبط دانسته اند.