پیرمردی پریز برق توکار ایران را به عنوان ارثیه به فرزندانش داد

پریز برق وسیله‌ای است که به جریان الکتریکی اجازه می‌دهد از یک پریز به دوشاخه یا دستگاه الکتریکی دیگر جریان یابد. پریز معمولا در داخل یک دیوار، دهانه یا کابینت قرار دارد و به یک مدار الکتریکی متصل است.

پریز برق توکار ایران ممکن است برای چندین منظور مانند شارژ دستگاه های الکتریکی مانند تلفن همراه و لپ تاپ استفاده شود. همچنین ممکن است برای اتصال انواع مختلف دستگاه ها به یکدیگر استفاده شود.

پریز برق وسیله ای خانگی است که وسایل برقی را به یک منبع برق، معمولاً یک پریز دیواری، متصل می کند. پریزهای برق به عنوان صفحات دیواری برق نیز شناخته می شوند.

یک پریز برق دو شیار دارد: یکی برای وصل کردن دستگاه و دیگری برای سیم کشی. هدف از این راه اندازی این است که اتصال بین دستگاه و پریز را تا حد امکان ایمن کند تا اگر چیزی را به پریز متصل کنید که به درستی متصل نیست، باعث آسیب یا کوتاهی سیم کشی نشود.

پریز

هنگامی که مردم از سیستم های الکتریکی صحبت می کنند، اغلب از اصطلاح سوکت استفاده می کنند. این یک اشتباه است، زیرا کلمه به معنای مکانی است که شما چیزی را درج می کنید.

سوکت‌ها معمولاً با چراغ‌ها و پریزها مرتبط هستند، زیرا به راحتی می‌توان یک لامپ را در آن قرار داد. به جای استفاده از کلمه سوکت، برق‌کارها اغلب از کلمه پریز استفاده می‌کنند در حالی که جعبه‌ای را که در آن یک سیم وجود دارد برای ساده نگه داشتن کارها توصیف می‌کنند.

این پریز را می توان بیشتر در خانه های قدیمی مشاهده کرد و در دو نسخه موجود است:

دو پریز پریز: همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه دارای دو اسلات اتصال بلند است که به اتصال غیر زمینی کمک می کند.
سه پریز پریز: نسخه بهتر این پریزها دارای پین زمین و شکاف اضافی است که به شما در جلوگیری از برق گرفتگی در هنگام شل بودن سیم کشی کمک می کند.
پریز 20 آمپر 120 ولت: این پریزها برای وسایل بزرگتری که به برق بیشتری نیاز دارند، مانند لوازم آشپزخانه، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی مناسب هستند. یک شکاف افقی کوچک چیزی است که تشخیص این موارد را از نسخه 15 A آسان می کند.