نقش سبزی خشک در سلامت انسان

در دهه‌های اخیر، دیدگاه‌ها در مورد نقش غذاها سبزی خشک در سلامت انسان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. حتی اگر یک رژیم غذایی متعادل یک هدف کلیدی برای جلوگیری از کمبودها و بیماری‌های مرتبط با آن باقی بماند.

یک تغذیه عالی با هدف ایجاد مصرف بهینه تا حد امکان از اجزای غذایی به منظور ارتقای سلامت یا کاهش خطر بیماری‌ها خواهد بود.

در آغاز قرن بیست و یکم، چالش اصلی علم تغذیه، سبزیجات خشک شده پیشرفت از بهبود امید به زندگی به بهبود کیفیت زندگی است. در مسیر رسیدن به یک تغذیه عالی، غذای کاربردی یک مفهوم جالب و محرک است.

ه همان اندازه که توسط داده های علمی معتبر و توافقی تولید شده توسط علوم غذایی کاربردی اخیراً توسعه یافته پشتیبانی می شود.

هدف از این کار، بهبود دستورالعمل های غذایی با ادغام دانش سبزی خشک خانگی جدید در مورد فعل و انفعالات بین اجزای غذا و عملکردهای بدن و/یا فرآیندهای پاتولوژیک است.

ظهور ترکیبات زیست فعال با فواید سلامتی فرصتی عالی برای دانشمندان علوم غذایی فراهم می کند تا نقش خود را در سلامت به تصویر بکشند.

علیرغم اینکه مکانیسم های مواد فعال زیستی در عملکردهای فیزیولوژیکی هنوز به طور کامل نشان داده نشده است، افزودن آنها در محصولات غذایی به عنوان پتانسیل بالایی برای کاهش خطر بیماری شناخته شده است.

ترکیب ترکیبات فعال زیستی، مانند ویتامین ها، سبزی خشک شده معطر پری بیوتیک ها، کاروتنوئیدها، ترکیبات فنولی و فیتواسترول ها، در سیستم های غذایی راهی برای تولید غذاهای کاربردی جدید فراهم می کند که ممکن است مزایای سلامتی داشته باشند یا خطر بیماری را کاهش دهند.

  • منابع:
    1. Functional Dehydrated Foods for Health Preservation
  • تبلیغات: 
    1. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
    2. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
    4. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی