مصرف برنج طارم هاشمی فوق اعلا موجب افزایش خطر ناباروری در مردان می شود

برنج حاوی روغن سبوس طبیعی است که به کاهش اشکال LDL کلسترول کمک می کند.

مصرف برنج سیاه به دلیل وجود ترکیباتی مانند آنتوسیانین ها، ترکیبات پلی فنولی، فلاونوئیدها، اسید فیتیک، ویتامین E و γ-اوریزانول باعث از بین بردن گونه های فعال اکسیژن مانند پراکسید لیپید و رادیکال های آنیون سوپراکسید و کاهش سطح کلسترول می شود.

تعدیل پاسخ های التهابی توسط پروآنتوسیانیدین ها در برنج قرمز محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی را فراهم می کند. بر اساس این مطالعات، بدیهی است که غلات کامل می توانند شانس ایجاد پلاک شریانی را کاهش دهند و در نتیجه شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند.

برنج قهوه ای و قرمز هر دو نسبت به برنج طارم هاشمی فوق اعلا سفید دارای منیزیم بالایی هستند. منیزیم یک ماده معدنی مهم است که نقش حیاتی در تنظیم فشار خون و تعادل سدیم در بدن دارد.

انواع برنج مانند برنج قهوه ای، قرمز و سیاه سرشار از فیبر هستند و توانایی حفظ عملکرد سالم روده و عملکرد متابولیک را دارند. آنتوسیانین های موجود در برنج قرمز دارای خواصی هستند که می توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

برنج

پروتئین برنج ضد حساسیت است. محصولاتی از منابع گیاهی دیگر مانند سویا و بادام زمینی و منابع حیوانی مانند تخم مرغ و شیر منبع خوبی از پروتئین هستند، اما در صورت مصرف ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند.

پروتئین برنج به دلیل ضد حساسیت بودن راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد. علاوه بر این، آنتوسیانین های موجود در برنج قرمز نیز دارای خاصیت کاهش آلرژی هستند.

در میان چندین نوع برنج، انواع کمی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. هر نوع برنج از نظر خواص منحصر به فرد است، بنابراین درمان بیماری ها با استفاده از برنج تنها به یک نوع محدود نمی شود.

بسیاری از انواع مختلف برنج به دلیل خواص و ویژگی های متفاوت در درمان بیماری ها استفاده می شود. به گفته پزشکان آیورودا، برنج باعث ایجاد تعادل در مزاج های بدن می شود. برنج عناصر بدن را غنی می کند.

با حذف متابولیت های سمی بدن را تقویت، احیا و انرژی می بخشد. فشار خون را تنظیم می کند؛ و از بیماری های پوستی و پیری زودرس جلوگیری می کند. Rakthasali در فرونشاندن مزاج های آشفته بدن مؤثر است و برای تب و زخم مفید است.