لامپ ال ای دی فتوتراپی موجب رشد سریع گیاهان آپارتمانی میشود

سیستم فتوتراپی مبتنی بر LED قابل حمل از سه واحد مجزا تشکیل شده است که در شکل 1 نشان داده شده است. پردازنده هسته مولد پالس است که به سیستم دستور می دهد در حالت پیوسته یا پالسی کار کند.

صفحه کلید برای پذیرش متغیرهای تعریف شده توسط کاربر، یعنی فرکانس، چرخه کار، و زمان قرار گرفتن در معرض استفاده می شود.

لامپ ال ای دی فتوتراپی دستگاه‌های کنترل‌شده جریان هستند، به طوری که حتی کوچک‌ترین نوسان در ولتاژ ترمینال در سراسر LED باعث افزایش شدید جریان عبوری از آن می‌شود.

بنابراین، اگر منبع ولتاژ انتخاب شده به طور ایده آل انتخاب نشده باشد، تجاوز از حد جریان LED بسیار آسان است. درایور LED به عنوان یک عنصر کنترل کننده عمل می کند تا LED را با اختلاف پتانسیل پایدار در سرتاسر پایانه های خود یا جریان ثابت از طریق آن ارائه دهد.

یک درایور LED ممکن است یک مقاومت کنترل کننده جریان ساده و ارزان، یک منبع جریان ثابت فعال یا یک تنظیم کننده ولتاژ کاملاً کنترل شده باشد. مقاومت تا حد زیادی ساده ترین و ارزان ترین روش برای طراحی مدار درایور است.

چراغ

با این حال، چند اشکال دارد؛ به طور خاص، به عنوان یک عنصر کنترل کننده جریان کاملاً ناکارآمد است زیرا هر جریان بیش از حد را به عنوان گرما از بین می برد. همچنین، مقاومت قادر به محافظت در برابر افزایش ولتاژ از یک منبع تغذیه غیر ایده آل نیست.

متناوبا، یک تنظیم کننده ولتاژ ممکن است دو نوع باشد، یک تنظیم کننده ولتاژ خطی یا یک تنظیم کننده سوئیچینگ، مانند یک SMPS. یک تنظیم کننده ولتاژ خطی اساساً همان عملکرد یک مقاومت را انجام می دهد اما به حداقل افت ولتاژ 1.5 ولت نیاز دارد.

رگولاتورهای سوئیچینگ بسیار کارآمدتر هستند، اما ممکن است به اندازه رگولاتورهای خطی دقیق نباشند، و به قطعات بسیار دقیق ساخته شده با تلرانس بالا نیاز دارند که گران هستند و تهیه آنها دشوار است.

مدار منبع جریان ثابت، با این حال، محافظت در برابر افزایش ولتاژ را فراهم می کند و جریان عبوری از LED را کنترل می کند، برخلاف کنترل بسیار محکم ولتاژ در سراسر LED. با انتخاب مناسب منبع تغذیه، می تواند بازدهی تا 95٪ را فراهم کند.