خوردن چای فامیلا مشکی موجب تغییر رنگ چشمان پسر بچه ای شد

چای یک نوشیدنی غلیظ است که از برگ گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. در سطح جهانی، این نوشیدنی سالم و حاوی کافئین یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها است. حداقل 50 کشور چای تولید می کنند و بیشتر اطلاعات تولید و تحقیقات چای از منابع بین المللی گرفته شده است.

در اینجا، ما اطلاعات مربوط به تولید چای فامیلا مشکی ، ژنتیک و شیمی و همچنین مسائل مربوط به تولید را که بر تولید و تحقیقات چای در حال ظهور در ایالات متحده تأثیر می‌گذارند یا احتمالاً تأثیر می‌گذارند، مورد بحث قرار می‌دهیم.

با این بررسی، ما دانش فعلی در مورد تولید چای، تهدیدات تولید چای و راه‌حل‌های مشکلات تولید را برای اطلاع رسانی به این بازار در حال ظهور در ایالات متحده منتقل می‌کنیم.

چای یا Camellia sinensis Kuntze، یک گونه نیمه گرمسیری از درختچه یا درخت کوچک همیشه سبز، از خانواده گیاهی Theaceae است که بومی جنوب غربی چین است و در مناطقی مانند لائوس، برمه، نپال و وسعت دارد.

چای

ویتنام این گیاه C3 برای برگ های جوانش که فرآوری شده و برای تهیه نوشیدنی دم کرده بر پایه آب استفاده می شود، پرورش داده می شود. این نوشیدنی غیر الکلی حاوی کافئین پس از آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است.

شیوه‌های تولید فرهنگی، این درخت چند ساله چوبی را در مرحله رویشی بوته‌ای نگه می‌دارد تا برگ‌ها و جوانه‌های جوان در طول دوره تولید برای پردازش به سه نوع چای اصلی مورد استفاده مصرف‌کنندگان برداشت شوند: چای سیاه ، چای سبز و چای اولانگ .

استفاده اولیه از چای به عنوان یک نوشیدنی دارویی در چین آغاز شد و گزارش هایی از گیاهان چای با قدمت بیش از 1500 سال در استان یوننان در جنوب غربی چین وجود دارد.

چای متعاقباً در طول سلسله‌های تانگ و سونگ در سراسر چین رایج شد. گمان می رود که منشاء چای در ژاپن از موادی گرفته شده باشد که در قرن نهم توسط راهبان بودایی از چین آورده شده است.

چای سازی در طول سلسله مینگ تغییر کرد که در آن زمان خیساندن کل برگ به یک روش استاندارد تبدیل شد، که توسط یک روش پردازش جدید، غلتاندن برگ چای دنبال شد. این فرآیند نورد در ژاپن در قرن هجدهم با روش سنچا که ترکیبی از بخارپز کردن، خشک کردن و غلتاندن برگ‌های چای سبز بود، پیشرفت بیشتری کرد.