با استفاده از زیتون سیاه فله می توانید دندان های سالمی داشته باشید

زمانی که در آرژانتین در مقابل دریای مدیترانه رشد می کنند، محتوای اسید اولئیک به طور مداوم کمتر و محتوای اسید لینولئیک و پالمتیک بالاتر را نشان می دهند.

تورس و همکاران، 2009؛ رودانینی و همکاران، 2011، 2014 در مقابل، تجزیه و تحلیل خوشه درختی نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب در زمانی که در آرژانتین یا در منطقه مدیترانه رشد می‌کند، نسبتا مشابه است.

علاوه بر این، به نظر می رسد اسید اولئیک (%) موجود در صابون گوگرد برای قارچ در برخی از ارقام مانند “Arbequina” نسبت به سایر ارقام از جمله به میزان بسیار بیشتری کاهش می یابد.

زیتون سیاه فله سرشار از ویتامین است.

رزومه Arbequina اولین بار حدود 70 سال پیش از اسپانیا به آرژانتین معرفی شد. مطالعه تورس و همکاران. (2009) با استفاده از نشانگرهای DNA AFLP همگنی ژنتیکی بالایی را در این رقم در مرکز آرژانتین در مقایسه با منطقه اصلی رشد اسپانیایی آن نشان داد.

در مرکز آرژانتین، محتوای اسید اولئیک در موجود در مایع دستشویی 4 لیتری صحت کمتر از روغن های اسپانیایی است ، اما بعید است که این تفاوت با یک اثر بنیانگذار مرتبط با تعداد نسبتاً کم افراد “Arbequina” توضیح داده شود.

در اصل به آرژانتین معرفی شد. باغ‌های بسیار جدیدتر «Arbequina» که در شمال غربی آرژانتین تأسیس شده‌اند، که از قلمه‌های معرفی شده از اروپا در دهه 1990 سرچشمه می‌گیرند، همچنین روغن‌هایی با محتوای اسید اولئیک بسیار کمتر از روغن‌های اسپانیا تولید می‌کنند.

اخیراً، برخی از مطالعات پویایی تجمع اسیدهای چرب را در طول رشد میوه در ارقام زیتون در حال رشد در چندین محیط در آرژانتین ارزیابی کرده اند

در تمام ارقام مورد آزمایش، محتوای اسید اولئیک در مراحل اولیه رشد میوه دارای حداکثر مقادیر مشابه  اسید چرب کل بود و سپس به طور کلی کاهش یافت، البته در زمان‌ها و نرخ‌های مختلف بسته به رقم زیتون و محیط..

این می تواند نشان دهد که فعالیت های آنزیمی متابولیسم غیراشباع اسیدهای چرب تحت تأثیر فعل و انفعالات محیطی ژنوتیپ x است.