استفاده از برنج در پروژه های علمی دانش آموزان

دانش آموزان سطح A:
پروژه های علم محور میان رشته ای ابزاری عالی برای ارتباط با گذشته بشری و نشان دادن طیف وسیعی برنج ایرانی از شاخص های زیست محیطی و اجتماعی هستند.

پروژه Early Rice یک مثال منحصر به فرد است که گستردگی اطلاعاتی را نشان می دهد که می توانید با نگاه کردن به غذای اصلی جهانی ما کشف کنید، و طیف وسیعی از تأثیرات توسعه آن بر روی انسان ها در طول زمان داشته است.

در خط مقدم این پروژه، کاربرد منحصر به فرد یافته های ما برای یکی از مبرم ترین مسائل فعلی – تغییرات آب و هوایی است. از مطالعات بر روی برنج، می‌توانیم گرمایش جهانی را که قدمت آن به 7000 BP می‌رسد.

از طریق انتشار متان حاصل از کشت برنج مرطوب بازسازی کنیم. پروژه Early Rice ابزارهایی برنج شمال را برای ما فراهم می کند تا ارتباط بین انتشار گازهای گلخانه ای و گسترش کشاورزی برنج را ردیابی کنیم و در عین حال به تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی فعلی، جمعیت بیش از حد و گرسنگی نگاه کنیم.
علاوه بر توسعه سوابق باستان شناسی برنج چمپا شوشتر با گسترش درک ما از آب و هوا، و سیستم های کشاورزی که ما به آنها وابسته هستیم، این پروژه اهمیت محصول اصلی جهان، برنج را برجسته می کند.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جهان از نظر تغذیه به آن وابسته است، تعادل بین توسعه انسانی و درک ما از این گیاه قابل توجه برای گرسنگی، رفتار فرهنگی، کنترل جمعیت و اقتصاد کنونی جهان اهمیت زیادی دارد. برنج هندی کاربرد مسائل جغرافیایی برای موضوع مشخص است و امکان تلاقی بحث برانگیز این دو رشته را در مقیاس جهانی فراهم می کند.

 

  • منابع:
    1. Suggestions for School projects and Visits

  • تبلیغات: 
    1. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!
    2. خوردن ارده کنجد لکنت زبان را از بین می برد
    3. بادبادکی که با نخ پنبه ساخته شده بود به ایستگاه فضایی رسید
    4. با بیمه عمر 200 سال عمر کنید