از شال مجلسی شیک در جنگ جهانی دوم برای پوشاندن صورت در برابر دشمن استفاده میشد

حجاب شال مجلسی شیک پوششی است که زنان مطابق با موازین پوشش متواضعانه ای که اسلام بر تن می کنند. بسته به سبک آن، ممکن است از یک تکه پارچه مثلثی، مستطیلی یا مربعی ساخته شود.

حجاب شال ممکن است برای پوشاندن سر و شانه فرد استفاده شود یا ممکن است برای پوشش بیشتر نیم تنه استفاده شود. اگر به عنوان پوشش سر پوشیده شود، یک زن ممکن است با استفاده از سنجاق حجاب آن را در جای خود نگه دارد و همچنین ممکن است یک روسری یا کلاه اضافی زیر آن بپوشد. شال به عنوان یک روپوش، می تواند جایگزینی راحت برای حجاب سنگین تر یا محدودتر باشد.

به طور سنتی، شال یک تکه پارچه بزرگ است که می‌توان آن را روی سر یا بدن پوشید یا پوشاند تا گرما و در بسیاری از فرهنگ‌ها پوشش بیشتری برای بدن ایجاد کند.

پارچه هایی که برای ساختن شال استفاده می شود متفاوت است، برخی از پارچه های گران قیمت استفاده می کنند تا شال را در مراسم های خاص بپوشانند، در حالی که برخی دیگر از منسوجات قابل استفاده تر و مناسب برای پوشیدن روزمره ساخته شده اند.

شال

زنانی که با حجاب شال می‌پوشند، ممکن است چندین مورد از این لباس‌ها را در دست داشته باشند تا بتوانند پوشش خود را با سایر لباس‌هایی که می‌پوشند هماهنگ کنند.

برای بسیاری از زنان از حجاب شال به عنوان پوشش سر استفاده می شود. از آنجایی که این نوع حجاب اغلب نسبتاً بزرگ است، یک زن ممکن است انتخاب کند که شال را دور سر خود بپیچد یا به سادگی آن را روی سر و شانه‌های خود بپوشاند و سپس با سنجاق بسته شود.

اندازه بزرگتر حجاب شال معمولاً باعث پوشش اضافی فراتر از پوشش سر و گردن می شود، به طوری که برخی از این لباس ها شانه ها و قسمت زیادی از قسمت بالایی پشت و سینه را می پوشانند.

برخی از زنان ممکن است علاوه بر پوشیدن حجاب شال به عنوان پوشش سر، از شالی استفاده کنند که قسمت اعظم قسمت بالایی بدن آنها را بپوشاند. این شال‌ها معمولاً بزرگ‌تر از شال‌هایی هستند که روی سر می‌بندند و ممکن است از چند تکه پارچه ساخته شده و به هم دوخته شوند تا به راحتی بدن را بپوشانند و در جای خود بمانند.